11- Folk Dance
حمزه یگانه
0:00
خانه / آهنگ ها / بی کلام ، تلفیقی / کاوه سروریان ، حمزه یگانه / آلبوم حمزه یگانه و کاوه سروریان قالی ایرانی
حمزه یگانه
0:00
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
حمزه یگانه
آلبوم حمزه یگانه و کاوه سروریان قالی ایرانی
آلبوم حمزه یگانه و کاوه سروریان قالی ایرانی
Hamzeh Yeganeh - Ghali Irani
تاریخ ثبت: 1396/4/24
نویسنده: میفا موزیک
کاوه سروریان، آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی، در سال ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. او از کودکی به موسیقی علاقهمند شد و در ادامه مسیر هنریاش به فراگیری سازهایی همچون نی، فلوت و تمبک پرداخت. تحصیلات کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران یادگیری ردیفها و تکنیکهای نی نزد استادانی چون محمدعلی کیانینژاد و محمدعلی افشارنیا فعالیت هنری تدریس موسیقی در دانشگاه هنر، دانشگاه سوره، هنرستان عالی موسیقی و مراکز علمی–کاربردی برگزاری کنسرتهای متعدد و همکاری با گروهها و هنرمندان نامآشنا در عرصه موسیقی تلفیقی و کلاسیک ایرانی ساخت و انتشار آلبومهای موسیقی در سبکهای تلفیقی، کلاسیک ایرانی و جَز تألیفات کاوه سروریان همچنین در حوزه آموزش موسیقی فعال بوده و چندین کتاب و نرمافزار آموزشی منتشر کرده است؛ از جمله کتاب «گلچینی از زیباترین آهنگهای ایران و جهان» که مجموعهای ارزشمند برای هنرجویان و علاقهمندان است.
حمزه یگانه، آهنگساز و نوازندهٔ برجستهٔ سبک جز و موسیقی تلفیقی ایران، سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. پدرش نوازنده بود؛ او درامز، گیتار و پیانو مینواخت و تأثیر زیادی بر شکلگیری میل موسیقایی حمزه داشت. تحصیلات و آغاز فعالیت حمزه یادگیری پایههای موسیقی را از سن یازده سالگی آغاز کرد، زیر نظر استادانی همچون وحید یگانه، گاگیک بابائیان و رافائل میناسکانیان. او مدرک فوق لیسانس آهنگسازی را از دانشگاه هنر تهران دریافت کرده است. بخشی از زمان تحصیلش را به تدریس در دانشگاه هنر کرج اختصاص داده است. سبک و گرایش هنری حمزه یگانه در خانوادهای بزرگ شده که موسیقی راک دهه هفتاد میلادی، موسیقی کلاسیک و موسیقی جز در آن شنیده میشد. این تنوع تأثیرات در آثارش به خوبی دیده میشود. او علاوه بر نوازندگی پیانو، علاقهمند به ترکیب موسیقی ایرانی و سازهای محلی با موسیقی جز و تلفیقی است. نکات قابل توجه و دیدگاهها یگانه معتقد است که منابع آموزشی برای موسیقی جز در ایران محدود بودهاند و او بسیاری از آموزههای ابتدایی خود را به صورت شنیداری و خودآموز کسب کرده است. او در آثارش تلاش کرده است تا موسیقی ایرانی را به صورت زیبا و معاصر وارد موسیقی جز و تلفیقی کند، بدون اینکه ماهیت هر دو سبک را از دست دهد
[[ comment.description ]]
[[ reply.description ]]